Sunday, April 18, 2010

Photography Workshop




17 & 18 April aritu aku join 1 bengkel foto anjuran Alchemy photography kat Hulu Langat..Bengkel ni yuran Rm300 JEK !! siyes aku ckp...ni la bengkel foto paling murah pernah aku jmpe..sebelum ni aku jumpe Rm500++ ..ade yang smpai Rm1500!! perghh!! mmg belum mampu lagi la aku nk join klo yang harga sbegitu rupa..tp aku jmpe yang ni..x pikir pnjang aku trus decide nak join..

Camne aku leh tejebak?? ni mmg da ditakdirkan la yek..1 hari aku gi Times Square..aku saje2 masuk Nikon Centre..saje la nak try camera² yang body besar gaban kat sane..yang harga pon beribu riban..hahaha..tgh syok2 aku try..ade sorang abg tu tepuk bahu aku dari belakang..perghh..da mcam drama la plak kan..pastu abg tu tye la kat aku minat camera ke?? of cosss la minat!! haha.then die promote la psl bengkel yg die organise..then die bwk jmpe sorang lagi otai..name die abg Afad..die organizer dari Alchemy sndiri..die bagi aku tempoh sminggu utk pikir nak join ke x & cari mmber2 skali..

aku cari².. takde yang minat..sbb kene bayar Rm300! dorang kate mahal..ishh..mane la mhl..pe la dorang ni..so dengan tabah nye aku join la sorang² ...peduli hape kan..yang pnting aku nak..hahaha..

pada hari kejadian..aku dgn tabah lak merempit sorang pegi cari tmpt tu..name tmpt tu Agrotek Garden Resort..kat batu 14 Hulu Langat...telajak gak aku smpai Batu 16..hahaha..hanyal syok sndiri bwk moto.. then aku patah balek n jmpe la tmpt tu..

hari 1st ..talk by Abg Afad sndiri..then ptg tu talk by THE HITMAN NAZRI & geng..dorang ni dari kelab The Photographers KL..mmg da otai2 la sume ni..otai n terbaeeekk!! hahaha..dorang mmg sempoi..Abg nazri, Abg Dino, Abg aloy & Kak Amy..sporting gle..sabar jek ajar dak2 bru cam aku ni..hahaha..yang paling aku respek..dorang ni sgt ikhlas bagi ilmu..x kedek langsung !! slot dorang da abes ptg..tp mlm tu dorang datang lagi..discus psl gambar yg kitorg da amik..perghh..syok la!

Klik gambar untuk besar punyee!!


Peserta paling mude..huhu..

Hari 2nd..talk by Amri Ginang..dia ni mmg xyah nak cite byk la..sgt otai n disegani..haha..die ni komersel photographer..camera pon gile pnye mahal..perghh..Abg Amri ni ade gak ajar sikit psal photoshop..

yang besh psl bengkel ni..banyak praktikal..so xde la just duduk n dengar teori semate2..bile tau teori, xde praktikal..mmg x dapat ape laa..n yang paling besh lagi..dapat jmpe photographer² lain..dapat jmpe kawan² baru yang same minat..so lps ni sng la nak discus psl gmbar2..bile jmpe leh lepak same² pekene teh tarik ke..hahaha..

Ni antara gambar yang aku dpt spnjang 2 hari..
( klik gambar untuk besar punyeee ! )








Group Foto :
Otai² - Aloy, Dino, Amri Ginang, Hitman, Afad


Note : jumpe lagi !!

2 comments:

  1. congrats to u bro ! praktikkan apa yg dah dpt masa kat sana ..... slamat maju jaya ;)

    ReplyDelete
  2. aha..tengs bro..hope leh bgi lgi tnjuk ajar..

    ReplyDelete