Thursday, April 1, 2010

No Plastic Bag !

Tibe-tibe rase nak kempen plak.. kate tidak pada beg plastik !! .. wahahaha..sbenarnye aku saje je nak kempen pasal kurangkan la guna beg plastik.. nak kate jangan guna langsung mmg ssh la..tp klo kurangkan tu senang jek..aku da lame praktikkan bnde ni..klo aku gi kedai..beli 1 brang, bila cashier nak amik beg plastik..aku cakap " xyah beg plastik" (dengan muka garang + xde perasaan aku) wahahahaha..

Bukan ape..stakat 1 brg je..and bley bawak by hand.. xyah la gatal2 nak msk beg plastik.. skurang-kurangnya aku da jimat 1 beg plastik n kurangkan pencemaran..walaupun kesannya x seberapa bile aku sorang yg wat..tp cuba bayangkan klo semua orang ikut tabiat ni..bape byk beg plastik dapat dijimatkan & dapat kurangkan pencemaran..

aku penah pegi beli barang kat econsave..hari sabtu..mmg banyak la barang aku beli..lepas bayar jek..cashier tu tanye nak plastik ke x? aku jwb la nak..sbb banyak kan..camne nak bawak.. skali rupenye hari tu 1 bag plastik cas 20sen !! wahh..bgs idea tu weh!aku sokong !!



beg plastik tu mkn masa 400 tahun nak lupuskan tau x!! hish !! smpai anak cucu cicit cucut cecet korang xtentu lgi da lupus.. so pe la salah bantu bumi ni benafas balek..da telalu banyak manusia sakitkan bumi.. senangkan bumi untuk generasi akan dtg.. okey ! adios !

* Butik Badger gune paper bag - terbaeekkk !

No comments:

Post a Comment